HZ MEHDİ (A.R) ve YARDIMCILARI İL BULUŞMA YERİ

HZ MEHDİ (A.R) ve YARDIMCILARI İL BULUŞMA YERİ
KONYA AZİZİYE CAMİSİ BULUŞMA YERİ

4 Temmuz 2013 Perşembe

HZ MEHDİ (A.R)IN ADI


14- “De ki: Haber verin, eğer suyunuz yere batacak olursa, bu durumda kim size bir akar su kaynağı getirebilir.”[30]
 
Bu ayetle ilgili olarak Hz. Resulullah Ammar-i Yasir’e şöyle buyurmuştur:
 
“Ey Ammar, Allah Hüseyin aleyhi’s-selâm’ın neslinden dokuz İmam getireceğini ahdetmiştir. Onun dokuzuncu çocuğu gaybete çekilecektir. İşte Allah’ın buyruğu budur.” Sonra da anılan ayeti okudu. “Onun uzun bir gaybeti olacaktır ki, birtakım insanlar bu dönemde imanlarını kaybedecek, diğer bir grubu ise imanlarını koruyacaklardır. O, ahir zamanda çıkıp yeryüzünü adaletle dolduracaktır. O, Allah’ın kelamının tevili (yorumu) için savaşacak, nitekim ben Allah’ın kelamının tenzili (nazil oluşu) için savaştım. Ey Ammar, o benim ismimi taşıyacak ve halkın bana en çok benzeyeni olacaktır.”[31]
 

Peygamber efendimiz mehdi için adı benim adım la mutabıktır demiştir.Ama onu Mehdi olarak isimlendirmiştir.

Buda gösteriyorki...


Hz Mehdi ar ın adı ne olursa olsun bu fark etmeyecek sonuçta kendisine Muhammed Mehdi denilecektir.

1 yorum: